Методична скринька

 Методичні рекомендації для закладів освіти до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України

https://svbosenko.blogspot.com/2023/11/blog-post_1.html

Інформаційні матеріали до річниці вигнання нацистських окупантів з України

 https://svbosenko.blogspot.com/2023/11/28-20-2009-836-28.html

Застосування прийомів критичного мислення на уроках історії

https://svbosenko.blogspot.com/2023/11/blog-post.html

прийоми критичного мислення 2023/24н.р.

Формування хронологічних умінь учнів на уроках історії засобами технології  критичного мислення в умовах реалізації діяльнісного підходу

Сьогодні критичне мислення  - один з модних трендів в освіті. Саме  розвиток критичного мислення є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу у Концепції нової української школи .

 А оскільки  наступність є ключовим аспектом теми нашого закладу, тому  в середній та старшій  школі ми повинні продовжувати розвивати критичне мислення. Ті форми, методи, прийоми з якими діти вже знайомі. Навчити учнів опрацьовувати інформацію, а не робити це за них. Також варто звернути увагу на вміння учнів думати, аналізувати, порівнювати, оцінювати і систематизувати інформацію. 

І саме засоби критичного мислення допомагають мені у роботі. На уроках історії я намагаюсь творчо співпрацювати з учнями, використовувати інноваційні технології навчання. Застосування технологій критичного мислення формує в моїх учнів уміння самостійно вчитися та працювати з джерелами інформації, мати особисту точку зору і вміти її аргументувати, працювати в команді,  вміти застосовувати набуті знання для розв’язання своїх життєвих проблем. C:\Users\1\Desktop\Методична\Методична проблема закладу\Січень 2022\Босенко\6.jpg

Серед прийомів критичного мислення в моїй практиці найбільш поширеними є такі: “мозковий штурм”, складання сенканів, хмаринки слів, групові форми роботи, “асоціативний кущ”, “Діаграма Вена”.

Під час роботи над формуванням хронологічних умінь допомагає хмаринка слів, в якій зашифровані дати для запам’ятовування. Хмара містить в собі як візуальну інформацію (форма хмари), так  і смислове навантаження - дати. Дати з хмари слів краще запам’ятовуються.

 Метод “Асоціативний кущ”.  Що може бути простіше?

 Так, наприклад, при вивченні теми “Давня Індія” у 6 кл. пропоную записати слова, які асоціюються  з  Індією. А  при вивчені теми “Давній Китай” було задано домашнє завдання - зробити фотоколаж (знайти картинки пов’язані з “Давнім Китаєм”) і потім презентувати його в класі.

C:\Users\1\Desktop\Методична\Методична проблема закладу\Січень 2022\Босенко\8.jpgЦей метод використовую на уроках узагальнення або як домашнє завдання.Складання сенкану допомагає підсумувати інформацію, визначити головні ідеї.

При вивченні теми  “Стародавня Греція” у 6кл. використовую такий метод як “Діаграма Вена”.  Учні порівнюють природно - кліматичні умови Давнього Єгипту та Греції.

Формування хронологічних умінь є органічним елементом у вивченні історії.  Саме хронологічна компетентність, як ніяка інша, надає можливість дітям визначати місце і час тих чи інших подій, процесів, аналізувати та синхронізувати їх, робити висновки, а це у свою чергу, допомагає в подальшому самостійно, спираючись на досвід та знання, приймати важливі рішення та відповідати за свої вчинки.

   Таким чином, у своїй роботі я роблю усе для того, щоб учні, яких я навчаю стали особистостями неординарними, самостійними, творчими і креативними, фізично здоровими та духовно багатими.

            
ФОРМУВАННЯ ІСТОРИЧНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ Відкрити

Історія Революції зблизька Відкрити

Немає коментарів:

Дописати коментар